Březen opěvuje ženy (nejen v BlaBlaCaru)

Březen opěvuje ženy (nejen v BlaBlaCaru)

Při příležitosti uplynulého Mezinárodního dne žen bychom tě rádi seznámili s některými z našich úspěšných kolegyň. Třeba získáš inspiraci pro tvou další cestu!

Mezinárodní den žen připadá tradičně na 8. března, ale v BlaBlaCaru jsme pojali oslavně celý měsíc. Rádi bychom tě seznámili s některými z našich kolegyň, díky kterým se komunita spolujízdy úspěšně rozrůstá i za hranicemi naší země.

Oblast technologického vývoje a startupů v tomto prostředí byla doposud především pánskou dominantou. S růstem možností a příležitostí však roste i počet žen, které se v technologické oblasti angažují. Jsme rádi, že BlaBlaCar patří mezi společnosti, které tento trend následují. 46 % našeho týmu totiž tvoří skvělé ženy.

Ve světle oslav MDŽ bychom rádi vyzdvihli ty, které se přímo podílejí na strategickém směřování BlaBlaCaru. O svůj příběh se podělí produktová viceprezidentka Cyrielle Callot, technická ředitelka Fanny Gaborit a šéfka brand & design týmu Monika Holod.

Cyrielle Callot, viceprezidentka pro produkt

mezinárodní den žen blablacarViceprezidentka pro produkt Cyrielle dohlíží na produktové, technologické a datové požadavky tak, aby byly v souhladu s plány, a zasedá na výkonném výboru společnosti. Do BlaBlaCaru nastoupila v roce 2012 a jejím hlavním úkolem bylo pomoci spolujízdě expandovat z rodné Francie do 22 zemí světa. Díky její skvělé práci se zařadila na seznam „30 pod 30“ magazínu Forbes.

„Když jsem do BlaBlaCaru nastoupila, chtěla jsem vytvořit něco, co tady zůstane, učit se nové věci a pracovat s úžasnými lidmi na službě, kterou miluji,“ sdílí vzpomínky na své začátky. „A to pořád platí! Ta samá motivace mě pohání vpřed i nadále, nehledě na to, jakou pozici a roli ve firmě momentálně zastupuji.“

Jako viceprezidentka a jediná žena v sedmičlenném výkonném výboru se Cyrielle naučila, že klíčem k vytvoření úspěšné společnosti je především podpora a rozvoj různorodé kultury, zkušeností a genderu uvnitř společnosti. Kdo je jejím vzorem?

„Velmi si vážím Lorrie Norrington, dřívější prezidentky eBaye. Jednou jsem měla příležitost s Lorrie promluvit a mile mě překvapilo, jak chytrá, motivovaná a extrémně skromná tato žena je,“ dodává Cyrielle.

„V osobní rovině je mou největší inspirací má matka. Je to úžasně dynamická a empatická žena, která právě díky těmto svým vlastnostem dělá vrchní sestru.“

Na závěr má Cyrielle také jednu radu: „Nezaměřuj se na to, že jsi žena a že by to mělo něco definovat. Prostě běž a dělej to, co máš ráda!“

Fanny Gaborit, technická ředitelka

mezinárodní den žen blablacarTechnická ředitelka Fanny vede tým zkušených vývojářů a rozvíjí naši službu napříč platformami. Nedostatku žen v oblasti vývoje a IT si všímala už během studií.

„Myslím, že vzdělání a zázemí hraje velkou roku. Moje matka je doktorka a otec vývojový inženýr, takže moje směřování do oblasti vývoje byla cesta, kterou jsem přirozeně zvažovala. A jsem ráda, že jsem se tak rozhodla,“ hodnotí Fanny.

Mimo jiné je Fanny vášnivá cestovatelka. Strávila dva roky v Bangkoku, kde studovala magisterský program v oblasti počítačových technologií. Její diplomová práce ji zavedla do Barmy a na Filipíny. Po návratu do Paříže se Fanny stala členkou BlaBlaCaru, aby mohla cestovat za svou rodinou přes celou Francii. Nakonec začala pro BlaBlaCar pracovat.

„Myslím, že i v technologické oblasti není žádný rozdíl v kompetencích mužů a žen,“ říká. „Jde o odvětví s neustálým vývojem, kde může být kreativní každý tak, jak jen chce. Jedinými překážkami jsou ty, které si do cesty klademe my sami.“

Monika Holod, šéfka brand & design týmu

mezinárodní den žen blablacarMonika řídí tým složený půl na půl z mužského i ženského osazenstva. Má pod sebou 12 designérů a video producentů, kteří pro BlaBlaCar každý den vytvářejí nový obsah, a určuje směr marketingové strategie.

„Musíš pro to mít zapálení, abys to mohla dělat. Potřebuješ cítit takovou tu skoro posedlost,“ říká Monika. „Můžeme umět dělat analýzy, sbírata data, čísla z celého světa, ale když na to přijde: Dokážeme inspirovat lidi?“

Než se Monika usadila ve světě brandingu a designu, ubírala se její cesta zcela jiným směrem. Zvažovala studovat matematiku nebo architekturu – dokonce i plachtění, jelikož její rodiče plachtí profesionálně. Nakonec si ke studiu zvolila kombinaci umění a ekonomie. 

„Za krátko jsem věděla, že chci pracovat v oblasti brandingu, jelikož spojuje dvě věci, které mě baví – analytickou činnost a umění,“ vysvětluje. Po studiích začala pracovat jako designér a umělecký vedoucí v různých reklamních agenturách. Nakonec se našla v BlaBlaCaru. 

Různorodost na pracovišti

Jsme hrdí na to, že máme mezi námi tak zapálené kolegyně. Jak BlaBlaCar roste, jsme zavázáni zlepšovat a hlídat rovnost a různorodost v našem kolektivu. Děkujeme nejen všem ženám, které tvoří skvělý tým v BlaBlaCaru a díky nimž se neustále posouváme vpřed, ale i všem, kdo jsou členkami naší komunity nadšenců spolujízdy.

Děkujeme za skvělou jízdu, dámy!

Za BlaBlaCar, Martina a Zuzka

Community manažerky pro Česko a Slovensko

mezinárodní den žen blablacar

Dozvědět se více o

Společnost

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte politikou cookies

Nabídni jízdu