Jezdi s BlaBlaCar, sdílej svoje cesty s ostatními a šetři na nákladech.

Jezdi. Sdílej. Ušetři.

Naše Centrum nápovědy ti odpoví na všechny řidičské dotazy

  • Jak stanovím cenu jízdy, kterou nabízím?

    BlaBlaCar ti pomůže! Pro každou jízdu, kterou nabízíš, ti navrhneme cenu založenou na: vzdálenosti v kilometrech odhadované spotřebě benzínu Započítáme také odhadované náklady na údržbu tvého auta. Rozhodli jsme se, že stanovíme pevnou částku za místo v autě. Proměnlivá cena by způsobovala nejistotu a mohla by odradit první cestující, kteří by byli vystaveni riziku, že zaplatí plnou cenu, pokud se nepřidá žádný další cestující. Navrhovaná částka se vypočítává automaticky následovně: 0,80 Kč / km za cestujícího Navrhovanou cenu si pak můžeš upravit dle svých preferencí, můžeš ji zvýšit či snížit (maximálně o 50% ). Pamatuj však na to, že řidiči, kteří nabízejí lepší ceny, obvykle zaplní místa ve svém voze rychleji a častěji!

  • Jak schválím žádost

    Když zveřejníš jízdu v režimu manuálního schvalování žádostí, můžou ti cestující poslat žádost o rezervaci online. V tomhle režimu musíš žádosti od cestujících schvalovat nebo odmítat ručně tak, že odpovíš na upozornění, které ti od BlaBlaCaru přijde. Přes SMS: Když ti od cestujícího přijde žádost o rezervaci, můžeš na ni reagovat přes SMS. Jednoduše na upozornění odepiš ANO pro schválení nebo NE pro odmítnutí žádosti (a přidej kód, který ti v SMS od nás přišel). Přes e-mail: Klikni na odkaz, kde si pak budeš moct vybrat, jestli žádost přijmeš nebo odmítneš. Na webu: Všechny informace najdeš v upozorněních, ke kterým se proklikáš přes ovládací panel. Můžeš si taky prohlédnout profil cestujícího, který ti žádost o rezervaci poslal. Na odpověď na žádost máš 6 hodin, pak žádost vyprší. To znamená, že musíš reagovat docela pružně, aby ti žádná žádost neutekla. Jakmile schválíš žádost, počet volných míst v nabídce jízdy se automaticky aktualizuje a do e-mailu a SMS ti přijde kontakt na cestujícího. Pak už stačí se s cestujícím spojit, domluvit se na detailech a ujistit se, že všechno platí.

  • Co mám dělat, když mám v jízdě chybu?

    Jízdu uprav hned, jak si chyby všimneš. Pokud jízdu upravit nemůžeš, protože už si na ní cestující stihli rezervovat místa, spoj se s nimi a chybu vysvětli. Pokud jim změny nevyhovují, jízdu zruš a zveřejni ji znovu.

  • Jak zruším rezervaci nebo celou jízdu?

    Stalo se na poslední chvíli něco nečekaného? Neváhej, zruš svou jízdu, jak nejrychleji to bude možné! Tvoji cestující musí být informováni co nejdříve, aby mohli najít jinou spolujízdu. Musíš jízdu zrušit přímo ze svého účtu. Každému se mohou na poslední chvíli stát potíže, ale je velmi důležité, aby byla jízda „oficiálně“ zrušena na webové stránce. Musíš proto: - Kliknout na "Smazat" na své nabídce jízdy - Potvrdit kliknutím na „Ano“ ve vyskakovacím okně Jakmile to uděláš, není možné provést další rezervace a Tvoji cestující dostanou okamžitě e-mailem nebo zprávou SMS informaci o zrušení jízdy. Za zrušení jízdy nejsou žádné pokuty a důvod, který si vybereš při potvrzení zrušení své jízdy, nebude zveřejněn. Pokud rušíš jízdy příliš často, vyhrazuje si BlaBlaCar právo blokovat Ti možnost zveřejňovat jízdy přes rezervační systém. Chceme tak zajistit věrohodnost oznámení a chránit cestující před nevítaným rušením jízd. Naše rada: Kontaktuj své cestující přímo (kromě zrušení jízdy na webové stránce), abys je informoval o zrušení jízdy – ocení to!